torsdag 1 november 2012

Lenco L75

Idag tänker jag skriva om mitt alla bästa fynd någonsin!
Och jag är stolt, som jag är stolt över detta fynd!
Låt mej presentera min alldeles eminenta, trogna, ljudspelare! Min Lenco L75 med Ferguson förstärkare och ITT högtalare!
Denna fantastiska ljudspelare som fungerar klockrent, knappt en skråma och fullt komplett (spelare, plastkåpa, förstärkare och högtalare) hittade jag slängd, glömd och övergiven i grovsoprummet till min gamla lägenhet!
Attsingen vilken tur att jag rota igenom mitt gamla för att se om jag hade något att hiva!
Jag har länge förbarmat mig över faders gamla spelare som sluta spel efter halva vinylen
Den var idiot och kass och jag ville inget annat än trycka en slägga genom den!
Lyckoruset som svepte över mig när jag fann denna fungerande därimot, tanken - "ÅÅÅÅÅÅÅ!!!!YES!YES!YES!"
Blev dessutom upplyst av en kär släkting  -"Oj oj oj, det där är en lenco L75 föregångaren till dagens dj-spelare. En mycket kompetent pjäs! Jag skulle räkna med att du får ca 1000:- om du säljer den på blocket (eller så kan du ge den till din kusin, eftersom han så snällt har lånat ut sina Infinity Kappa 5 till dig i snart 10år)."
Men den är inte till salu


I bild syns även min AGA radio jag fann släng i skogen hos fader, ej fungerande
Philips Marinette radio jag fann i samma soprum som vinylspelaren, ej fungerande
Samt Philips 2500 kasettbandspelaren jag fick av min hyresvärd, ej fungerande


En fattig skara vinyler som givetvis planeras att ökas på i mängden


Och självklart måste man ha ett (i detta fallet två) shysst vinylställ al t. back!
Jag begav mig till loppismarknaden i Bellevue (Göteborg) och var övertygad om att inte hitta något då det mest finns skräp där, men är man på loppistur så är man! Och då ska man fynda, vilket jag gjorde
Ett av vinylställen följde med hem från det mest otippade stället för, kan det vart en 50lapp?
Det andra vinylstället hitta jag på megaloppisen i Majorna (också Göteborg)
Superglad vart jag för att tassarna hade samma färg och priset var nog detsamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar