söndag 4 november 2012

Tidningsurklipp på Flamman

Jag skulle aldrig kunna skriva det här inlägget om det inte var för farsan. Jag tror inte heller jag skulle kunna ha just precis den här bloggen med dessa typer av inlägg, på gamla saker om det inte vore för farsan.
Och om jag får ge mig själv tillåtelse att skylla ifrån mej någon gång så vill jag passa på att göra det nu, jag skyller allt på farsan!

Det hela började för 18, 20 år sedan (har fortfarande inte fått något säkert årtal). Farsan hade genom lite byten fått skickat hem en bil i från Amerika. Dryga månaden senare kom den och sedan den dagen var jag bilägare, lite drygt 5 år gammal.
Jag är helt säker på att farsan allra helst ville att jag skulle bli en tjej intresserad av gamla bilar och tog till drastiska åtgärder för att förverkliga det hela.
Och jag kan nog påstå att han lyckats!
I yngre år var jag inte ett dugg intresserad utav bilen. Den var ful, lät mycket och drog till sej uppmärksamhet (det mesta beror nog på lacken). Helt enkelt pinsam! Jag ville allra helst byta bort dom hästarna jag hade i bilen mot 10 riktiga hästar.
Något farsan väldigt snabbt satte stopp för. Tur var väl det!
För nu är det jag som använder mig av bilen på sommarens alla bilträffar, det är jag som försöker lära mej allt nödvändigt för att hålla bilen i trim och det är jag som får färdigställa allt som inte riktigt blev klart samt sätta min prägel på den.

Här följer 2 tidningsurklipp på Flamman. Båda ur Wheels Magazine



Hänt nåt? Wheels Magazine 2012
Synd bara att årsmodellen inte stämmer och att det tog timmar att fixa dörrsidorna

 Kul att det enda jag hunnit gjort med Flamman kom med i tidningen.
Bytt ratt och fixat dörrsidorna
Förutom lite småpill i motorn som inte syns


Eld i baken! Wheels Magazine 2009

Från A-bombers 2012
Farsan rodd och Flamman

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Kul att få en "bloggföljare" som är likasinnad...en själsfrände!
    Har lagt en länk till din sida från vår.
    Ha det bra!!
    Lena&Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå! Ja, jag brukar försöka hinna vara ute och läsa bl a. eran blogg. Är ju precis som du skriver, kul med en "själsfrände".
      Hoppas ni tycker om min blogg och hittar läsbara inlägg nu och framöver! Tack för länkninge!
      Ta hand om er! /Linn

      Radera