onsdag 31 oktober 2012

Gunnar Rander, Ystads Metall


Idag dubbelbloggar jag!

Jag har så mycket jag vill lägga ut och den här satt jag och funderade på igår så jag helt enkelt inte kan hålla mej

Var ute på tradera och leta efter nån fin adventsljusstake
Jag hittade denna av Gunnar Rander för Ystads Metall (det stod så i auktionen)
Själva ljuskopparna påminner väldigt om mina ljusstakar
Undra om det är av samma designer eller om mina ljusstakar helt enkelt är en likvärdig No Name?

Gunnar Rander för Ystads Metall

Mina ljusstakar för No Name?

 Och för att spinna vidare på ljusstakar/brickor och skedar....
Dom silvriga i bilden ovan, eller under, ett fint arvegods från Farmor
Dom är alldeles för fint paketerade och utformade för att vara "skräp"!
Jag hittar inga stämplar förutom Stainless Steel 18/8 DENMARK
Stämpel nog kanske?


Och precis samma 18/8 Stainless står på mina skedar
Fast på dessa står det också Nilsjohan SWEDEN
Nilsjohan vet jag ju gör toaletter bl a. och att det är ett känt märke
Men vad är egentligen det här 18/8? Och varför fick inte mina jättefina ljusstakar/brickor ett namn som tex. Nilsjohan?



Skedarna fyndade jag gratis i ett gammal hus
6 jättetrevliga skedar att äta te x. äppelpaj med
Dock tror jag det var äppelpajen som gjorde "det"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar