fredag 30 november 2012

Dagens färg gick i det gröna och sköna

Det är ju inte jätteofta jag kastar mig över saker på loppisar/second hand som är gjord av kända designers
Mest för att jag är så himla dålig på såntdära
Jag väljer mina föremål efter färg och form och om det råkar vara något värdefullt blir det givetvis lite mer spännande
Därimot kastade jag mig över dessa här om dagen
8 assietter ur serien Pigg av Gefle Upsala-Ekeby
samt 1 assiett ur serien Kryss, också där av Gefle Upsala-Ekeby
Alla för 15:-/styck
Kanske var det inget kap men jag tyckte det var väl spenderade pengar
Jag byter eller säljer dom gärna!

Krukan och plåtburken följde med i bara farten
Passande nog fick jag en blomma senare på dagen




                                        

                       

En kvinna ~50 och hennes dotter ~20 står vid blomavdelningen.
Kvinnan: Du ska inte ha en sådan här då?
Dottern: Nej, mina blommor bara vissnar.
Kvinnan: Men de här behöver inte så mycket vatten.
Dottern: Mamma, jag har dödat en plastväxt!

4 kommentarer:

  1. Åh va kul, vill också på loppis, var iförsig på det i helgen men ja, hade vart kul att jobba på en! :)

    SV: Ja men det är klart :)
    `Ska vi göra länkbyten för varann senare idag då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en medveten loppistorka. Jag har helt enkelt inte haft råd. Och jag skulle aldrig följt med till loppisen denna gången heller. Men jag kunde inte motstå. Detta vart ju resultatet så du förstår nog min medvetna loppistorka.

      Inga problem!

      Radera
  2. Hej!
    Nu har jag satt in dig bland mina favoriter så att "kommer med på listan :)
    Det finns så många bloggar men alla har ju inte den där funktionen "Anslut dig till den här webben"så för min del så funkar det jättebra att kolla i min egen lista. Kanske hittar någon en egen favorit där?

    Jag gillar skarpt de gul-svarta dekorerna! Själv så har jag "Cuba" och "Tellus" men det är ju inte så att jag betalar högt eller jagar efter de. Lyckas jag vid ett loppistillfälle att hitta och komplettera så blir jag nöjd,,, Ekonomisk kommun-anställd,du vet :)
    Och du, nu blev jag sugen att köpa en amaryllis när jag såg din i fönstret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det tackar jag för! Är ju alltid kul om man kan locka likasinnade läsare! Har ett ständigt "nyhetsflöde" i min lista med bloggar jag följer, bl a. din. Lika kul varje gång att bläddra igenom och läsa.

      Samtliga dekorer är otroligt vackra i all sin enkelhet. Är inte heller någon som jagar detta utan var mer roligt att jag fann något jag kände igen för en billig peng. Någon annan kanske kan få nytta av mitt impulsköp i framtiden.? Amaryllisen gör sej fint nu inför jul och som sagt, tur jag köpte den där krukan för 5:- jag stod och vela om jag skulle ha eller inte!

      Radera