fredag 23 november 2012

En utav mina favoritplatser

Nu ska jag försöka med det omöjliga, förklara en känsla
Med risk för att det kanske blir luddig och oförståeligt ska jag försöka i alla fall
Jag har många gånger funnit platser i mitt hem som man blir extra lycklig av
En möblataion utförd i perfektion i kombination med dom vackraste ting
Jag har några sådana ställen i mitt hem 
Dom kan jag bara sitta, studera och bli alldeles lycklig av
Jag är helt övertygad om att såna platser får alla att må bra
Möjligtvis undermedvetet hos vissa
Här är en sån typisk plats i mitt hem

Det gamla köksbordet med 1 udda stol av 4
Den lilla duken med sånt vackert tryck, arvegods från farmor
Dom 3 glasen (som tydligen är gamla senapsburkar)
Kryddstället (som jag köpte för alldeles för mycket pengar)
Den svarta, simpla tekannan jag fått av mor
Tepåsburken jag också fått av mor
och det vackra grytunderlägget i teak



Mysig morgonstund med Da Capo i radion
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=971


Det kanske vart förståeligt?
Dom andra platserna ska ni få ta del av vid andra inlägg

2 kommentarer:

  1. Så fina glas! Jag hade ett i rött men det har gått sönder. Fick veta att det såldes senap i dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt av dej jag fick reda på att det var gamla senapsburkar! Hittade likadan(a) i din blogg och kommenterade. Om jag inte missminner mig skrev jag att 2 utav mina tyvärr är spruckna och färgerna är vit, orange och röd. Otroligt vackra!

      Radera