måndag 5 november 2012

Vilda Western med Vanja

Förutom gamla bilar och prylar gillar jag djur, nödvändigtvis inte gamla djur.
Bland dom kommer "min" häst Vanja.
Vanja, som egentligen heter Vanja Swiss är ett sto på 14 år och är en svensk föredetta travhäst.
Många har fördomar om travhästar, eller ridtravare som man brukar kalla det.
Att dom inte kan bli dugliga ridhästar.
Jag tycker givetvis att dom har fel och nog att min stjärna är en krävande häst så har hon i alla fall hjärtat på rätt plats.
Man kan bli frustrerad och slita sitt hår för alla motgångar men man har så lätt att förlåta.
Just för att hon är en helt fantastisk häst!
Jag har däremot fått upp ögonen för western. Jag tycker det verkar vara ett humant tillvägagångssätt att få harmoni i ritten och att man även arbetar hästen mycket från marken.
Så efter otaliga timmar sökandes på nätet efter allt typ av information om western har jag kommit fram till att detta kan vara något för mej och min häst och att jag har massor att lära.
Jag hoppas på visat resultat!

Några videoklipp från Vanjas tidigare ägare
http://pets.webshots.com/album/561907416siLYof


Vanja Swiss


En hel bok skulle kunna skrivas om sadels delar och funktioner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar