onsdag 31 oktober 2012

Lars Erik Skawonius, Vaser

Så var det ju det här med att jag har så fruktansvärt dålig koll på designers, stämplar eller andra kännetecken på ett känt föremål.
Jag köper saker jag som faller mig i smaken och som har ett betalbart pris.
Men jag blir alltid lika glad när jag får veta historien bakom föremålet, vart det kommer ifrån, vem som ägt det och som nu, vem som designat det (även fast det säger mig absolut nada) och vad värdet ligger på föremålet. Värdet är faktiskt det roligaste!

Dessa hittade jag  i ett urgammalt inlägg av http://letaretro.se/
Två vaser av Lars Erik Skawonius, 300:- på nån auktion på nätet
Osäker om priset var för båda eller bara ena


http://letaretro.se/

Denna hittade jag i sommras för 30:- på en retroloppis någonstans påväg till Torsby
Jag var helt ovetande om att det kunde ligga ett högre värde än 30:- för den lilla vasen och att det var en känd designer som gjort den
För det känns ganska självklart att det är samma designer
Kanske har jag någon annan mindre modell?
Svårt att avgöra storleksskillnaden på bilderna.
Någon som vet?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar