tisdag 18 december 2012

Julbak så mjölet yr!

Tiden rinner snabbt iväg och om bara några få dagar är det julafton
Nu skulle man kunna tro att jag vart ute och härjat med alla andra som jagat julklappar
Men så är inte fallet
Jag har spenderat mestadels utav min tid tillsammans med mina vänner
Just för att jag bestämt mig för att inte ge bort några julklappar i år
I år läggs istället allt mitt fokus på vad som kommer erbjudas på julbordet
Givetvis måste jag också dra mitt strå till stacken
Så i vanlig ordning fick jag stå för julgodiset
(Min släkt har fått för sig att jag är bra på sådant)

Så här är 4 av 5 godissorter
Knäcken saknas givetvis

Kardemumma & Nejlikabiscotti med Mandel & Hasselnötter
Saffransbiscotts med Mandel
Chokladtryfflar med Rom
Chokladkola

Chokladtryfflarna samsas om plats i ett Höganäsfat
(som jag måste sluta diska i maskinen innan den smulas sönder)
Om jag ska fortsätta baka såhär måste jag nog ha något utav dessa fin fina förkläden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar