onsdag 5 december 2012

Ännu en plats i perfektion

Då kommer nästa ställe i mitt hem jag blir extra lycklig av att skåda
Egentligen kanske detta stället skulle vart i första inlägget om perfekt platser
För det här är den absoluta favoriten!
Här är det knökat med massor av saker jag gillar och har fyndat
Uppradade utan att det ser stökigt och "för mycket" ut
Eller är det bara min smak som säger det?

Det ni bland annat ser är:
Min Dux tv i lyxigt träfodral. Fick den av min kamrats far som hade den stående i ladan
Där gjorde den ingen nytta tyckte jag och fråga om jag kunde få köpa den, jag fick den!
Efter en supersnabb sökning på nätet hitta jag detta

Mitt blomsterbord jag fann på blocket. Det var väl kanske inget jättekap
Kosta säkert runt 4-500 vilket är ganska normalt
Funderar dessutom på att byta ut den

Mitt tidningsställ, även det funnet på blocket
Passade perfekt på min toalett i min gamla lägenhet men nu vill jag nog hitta någon ny

Ett gäng utav mina krukor, några nya, några gamla

Min nyproducerade radio från Clas Ohlson
Jag hade hellre velat ha en Roberts men dom pengarna sparar jag på annat

Resterande är bara massa "krimskrams" utan någon större funktion 


Mina 2 favoritkrukor
Ångrar att jag inte köpte hela setet (fanns 2-3 st till krukor) med blombladskrukan

Jag hitta det stora kruset först, dekoren var fin men jag är
fortfarande skeptiskt till den "skrovliga" gråa ytan
Men när jag fann det mindre kruset på Nostalgimässan
i Göteborg tycker jag inte det gör så mycket
Dom är vackra tillsammans

Min Lurskylt (Jag bor på Lursäng, ca 3 km från Lur)
Fick den av en god vän i present

Den ganska ocharmerande ljusstaken mina hyresvärdar
så snällt lånat ut till mig


4 kommentarer:

  1. En gammal tv, i hemmet är en stor portion av nostalgi ,för mig. Men utrymmesmässigt har det blivit istället teak-skalet med dragspelsdörrar som jag har utnyttjat som bänk och sen satt platt-tv:n ovanpå. Det gamla i kontrast till det nya, kan man säga. Men visst skulle det va fräckt att se "Humle å Dumle", i svart vitt,,,eller "Teskedsgumman" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man har plats alt. tar sig plats tycker jag allt man ska ha en gammal tv med teakfodral i sitt hem. Förhöjer garanterat nostalgifaktorn och som du skriver kan man med enkla medel även ha nytta av den. Många bygger om sina till en bar eller sätter i en ny tv i rutan. Men vist hade det vart ett sant nöje att se någon gammal goding i orginalrutan.

      Radera
  2. Åh, blomsterbordet, snyggt! Jag gillar din stil och att du verkar gå all in för det gamla. Hos mig är det en salig blandning av gammalt och nytt... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Blombordet är fint men jag skulle kanske vilja byta ut det mot ett med helt släta och bredare "sarger". Kanske blir det av någon gång man springer på nått. Även fast det är mycket gammalt finns det även mycket nytt. Men jag försöker byta ut eller hålla mig till det gamla. Och eftersom jag alltid köper sånt jag tycker är vackert är det inte så att jag går "all in" på just 50/60-tal enbart. Men verkligen jättekul att du tycker om det ! :)

      Radera